onsdag 3 augusti 2011

Yooo!

Tänkte att jag kanske skulle börja blogga lite smått, men fattar inte varför man inte kan lägga in bilder & de suger ju faktiskt! Hur kul är det att bara läsa en massa skit o inte ens få se en bild, kanske bara jag som hatar sånt. Haha whatever liksom.

Tänkte mer att det blir kul för mig att läsa sen, vad jag har gjort osv.

Den här veckan har vi haft färganalys, gått igenom varandra o sett vilken färg människa man är, eller hur man säger. Jag är kall, och har vinterns färger, sommar är också kall och vinter & höst är varma. Det var sjukt intressant & man har aldrig tänkt på det förut men färger påverkar mycket! I vissa färger ser man helt blek o trött ut och andra blir man jättefräsch och snygg. Är du intresserad så finns det folk som är utbildad som går igenom dig och hittar vilka färger som är dina. Känner redan hur ändrat det blivit i hjärnkontoret nu när man tänker på allt.

Sen har jag bara rooollat och rooollat permanent. Igår fick jag färga bryn på en kund o det ar lite pirrigt men det blev skitbra! Blondie fixade fransarna, vi är nybörjare båda två :)

Förra veckan fick jag börja klippa på trens, det var jättekul! Äntligen har jag fått mina saxar :) det går jättebra allting och det känns super!!!

Idag hade vi stil & form, intressant! Kom fram till att jag har ett runt ansikte och en "lite rak" timglasformad kropp. Så för mig gäller nästan vilken frisyr som helst eftersom jag inte är SÅ rund och inte har någon utmärkande profil. Klassisk, fyllig frisering eller en luftig naturlig volym på hjässan & i luggen. Platt på sidorna eller gärna stora lockar som inramar och ligger intill kinder & käkparti. Så är det :)

Idag gjorde jag en läggning på min trens som jag rullat och imorgon ska jag göra en läggning på dockan jag rullat. Sen blir det kanske att klippa lite om jag har tur :)

Just nu ligger jag hemma i sängen & tittar på Simpsons, har sovit hela dagen pga magvärk o har ätit några riskakor & lite fanta. Ingen matlust whatsoever!

Nu ska jag titta på Simpsons. Kul att man bara har 6:an som går att titta på, allt annat är typ finskt.... Haha fulare språk finns inte!

Jaja adios amigos:)