måndag 14 november 2011

Förlåt att jag har mina känslor
Förlåt att jag tänker för mycket
Förlåt att jag har så lätt att tycka om människor
Förlåt att jag tänker på ..dig..
Förlåt att jag inte är så öppen jämt
Förlät att jag inte klarar av att vara själv
Förlåt att jag jämt vill & behöver ha närhet

Jag är bara en människa
Jag har mina fel & mina brister

Ibland känns allt bara så så tungt
Som om jag bär på en väska med sten som väger tio tusen miljarder biljoner ton.
Så är det ibland. Men vem har sagt att livet ska vara lätt? Allt det jobbiga är för att vi ska se o uppskatta det "lätta". Så vi uppskattar det vi har istället för att tjata om allt vi inte har. Man lever en gång så är det. Alla har sin historia, alla har sitt bagage. Men det är det vackra med människor, beundransvärt. Lyssna på människors historia och bakgrund, bli förvånad över att vissa fortfarande står stadigt på jorden after all, man kan aldrig riktigt förstå men man kan beundra, beundra människans styrka och livskraft. Bakom varje historia finns en grym
Människa, en krigare.