torsdag 17 november 2011

Torsdag

Har åkt buss sen 7 imorse, nu åker jag precis från Umeå och är hemma hos mamma om 3h. När man sitter på en buss får man väldigt mycket att tänka på, och jag som är en tänkare av rang tänker såklart på ALLT. jag undrar var alla bilar är på väg, hur människorna i dom lever, om dom gjort allt dom vill i sitt liv, om dom är på väg till jobbet, skolan, till sin älskare, man, hämta barn på dagis and so om.. Ni hänger med på notan va? Haha! Sen en grej jag inte riktigt är folk som pratar i sin mobil i bussen som om dom vore hemma, det är sjukt hur mycket man får veta egentligen haha, en tjej idag hade iaf fel på sina njurar eller nåt för hon va överviktig o nu hade de blivit bättre för hon börja äta rätt.. Okej.. En annan äldre kvinna "bråkade" med sin man och hon lät som 14.. Sen en tonåring pratade om en kille hon haft sex med skiiiit högt o blabla.. Respekt? Nån? Nä.. I en buss? Snälla.. Kan ni inte vänta tills ni är hemma eller utanför bussen så alla slipper höra allt.. Nu e jag less därför jag gnäller.. Det blir bättre, hemma väntar pölsa och mamma samt mina systrar <3 one love

När jag blir stor & stark vill jag hjälpa människor, det har jag alltid velat. Nu när jag är inom frisöryrket skulle jag vilja hjälpa dom som inte har råd osv att klippa sig o fräscha upp sig lite, hår betyder mycket och det gör väldigt mycket också. Tänk dom små stackars hemlösa, tänk att bara få ta in dom i värmen där dom blir omskötta och bra omhändertagna samt snygga såklart, tror verkligen att det skulle göra mycket för dom, just den stunden, nåt dom skulle minnas föralltid. Bjuda på kaffe och så, bara låta dom få vara en stund. Lämna allt för en sekund. Jag skulle vilja ha ett hus där jag kan bjuda på mat, kärlek, prat, skratt, värme.. Dom är också människor, människor som hamnat lite snett i livet och man kan inte dömma dom för det, livet är inte alltid lätt och alla är inte stark. Jag skulle kunna ge dom pengar där dom sitter på stan men jag vet att dom pengarna direkt går till droger & alkohol och jag vill inte stödja sånt, ge dom nåt att äta är bättre. Jag vill bara hjälpa till, en vacker dag ska jag göra något för andra människor, människor som behöver det som mest. Ge dom ett minne dom aldrig glömmer.. Det kan göra så otroligt mycket!

Kalla mig Gud. Skoja! Heheh.. Nej men det är bara lite tankar jag har.. Bara så! Varje gång jag är i Sthlm och ser stackarna som sitter på gatan och fryser, det gör så ont i hela mig. Jag vill bara kunna ge dom allt o lite mer. Om jag ändå kunde trolla. Och sen när jag tjänar pengar, då ska jag skänka pengar, jag vill ha ett fadderbarn, jag vill åka någonstans och se att mina pengar verkligen hjälper.. Man kan strunta i den där
drömtröjan en månad och ge ett barn mat och kläder, utbildning osv.. Tröjan är snygg men du räddar ett liv..

Jag har alltid velat hjälpa andra, och bland mina vänner är det mig man vänder sig till när något knasar, jag har varit med om mycket, men det är ju mina problem men jag har alltid varit lätt att prata med, och jag kan prata dom flesta ur vissa situationer, oftast hjälper min hjälp, mitt prat.. Sen är det lätt när man ser saker ur en annan synvinkel också. Men hör & häpna så har ett proffs sagt att jag har "psykolog-blodet" i
mig. Haha! Sån e jag.. En tänkare som är väldigt djup och blödig. Hahaha vilken grej..

Nu ska jag lyssna på musik och... tänka på nåt kul!

Adios amigos!

Emma <3
alltid vid din sida
vare sig du vill eller inte