fredag 25 november 2011

Welcome to the world where being yourself isn't good enough.

Är äntligen hemma hos mamma, bussresan va sjukt jobbig, jag grät en skvätt, I did.

Innan jag åkte jag var jag o Kim och lunchade med en vän i gamla stan, det var nice. Åkte in till centralen, gick upp till bussen, sa mitt namn varpå gubben säger "ne du finns inte med" och jag "eh jo de måste jag göra, bokade igår ju?" visade mitt sms och han säger "den biljetten var för igår kl 13" vaaa?! det kan inte vara sant.. Han ringer ett samtal & säger till mig, "du skulle ha åkt igår" nej de stämmer verkligen inte, vi bokade ju torsdag? gjorde vi inte? Ringer Kim i all hets, hon lackar, säger vi bokat idag hit & dit, jag kollar min mail.... Det stämmer, vi har tagit fel dag.. Blir faktiskt inte ett dugg förvånad, det är vi i ett nötskal.. Gubben säger de finns inget att göra, jag får helt enkelt köpa en ny biljett.. Jag går fram & tillbaka, fram & tillbaka, sätter mig ner och försöker tänka.. Kim ska jobba, bussen går om 2min o nästa kanske runt 5, ringa mamma o tigga pengar finns inte, jag får stå mitt kast, lösa de själv.. Ringer Kim igen.. Blir nervös.. Sen säger gubben "hur går det?" jag svarar "Jadu, jag har inte en krona för jag köpte biljetten för mina sista pengar så jag vet inte..." o då kommer det, han tittar på mig, jag lägger mina puppy eyes och han säger "jag är snäll för den här gången, du får åka med, men var mer noga nästa gång" jag börjar gråta av lättnad och tackar så hemskt mycket för allt o när jag går in i bussen säger han "hälsa mamma" haha jag antar att det är bra att se ut som 16år ibland! Haha shit! Dog där ett tag..

Sov en stund på bussen sen läste jag en bok, helt fast. Sen bussen, den var så varm så jag höll på att avlida, fick ta av mig till linne och tro mig, de är inte ofta man ser mig i linne o känner mig fett obekväm och naken i sånt när man ser boobsen men var illa tvungen. Haha de var så varmt att man brände sig på elementet under sätet. Fy

Ligger i sängen nu o ska sova, ska på möte imorgon. Tänkte dra en runda på erikshjälpen o röda korset se om man kan hitta nåt shysst att göra om! Tog fram mammas symaskin idag så tänkte pyssla lite sådär! De blir najs!

Godnatt då! Cya


Smoke me
Im dope