lördag 26 november 2011

Säger hejdå till livet jag levt

Var ute och gick en sväng förut, alltså, när jag går eller åker bil typ så tänker jag tvääärmycket, samma precis innan jag ska lägga mig, det är helt sjukt..

Tänkte på hur sjukt egoistisk vissa människor kan vara, även jag ibland, man skämms när man tänker på det. Vi har blivit så bekväm i vardan, bekväm med hur det är, hur allt "ska" vara. Vi alla försöker leva upp till den normala graden, men vad är normalt liksom? Svensson liv med volvo, hus och hund? Vad döljer sig bakom deras väggar, bakom deras pengar osv osv.
När jag var i Sthlm såg jag stora skyltar överallt att man kunde skänka pengar för att hjälpa dom hemlösa att få en fin jul, jag dog! på en sekund hade jag hunnit tänka så mycket. jag grät. Vi är så upptagna med oss själva, så egenkära att man bara tänker på hur MIN jul ska vara, tänk dig han/hon som sitter i -20, i snön, helt ensam och tänker tillbaka på hur julen kunde vara. Ensam där ser hon/han alla fönster som lyser upp, barn som skrattar och föräldrar som är fullt upptagna med att försöka göra julen så bra som möjligt. Fuck alltså. Jag har gnällt, gnällt på att julen är jobbig men jag älskar att min familj är samlad, att vi är nära och bara myser, alla är ledig och njuter av varandras sällskap, tänk dig den som sitter ensam en sån dag. Om jag såg/ser någon som är ensam på julafton kommer jag aldrig tveka på att släppa in den i mitt hem, låta personen få njuta. Vad gör EN dag av ditt liv liksom, dom är också människor, människor med känslor, drömmar och hopp precis som du & jag. Fan att man inte var rikast i världen alltså, men pengar gör ändå inte allt. Kärlek gör.


Nån dag ska jag gå och ta såna där "Situation Sthlm" tidningar och försöka sälja
, det skulle bara vara så kul att se hur folk tittade på mig, och hur många som faktiskt stannade för att lyssna på mig. Jag skulle bara säga att varje människa är lika mycket värd, fråga hur dom ser på dessa människor som krigar varje dag & natt för att överleva verkligheten. Småpengar för dig och mig är så otroligt mycket mer för någon annan, det du kastar ut på en take away kaffe eller tröjan du köpte på rea bara för att, kan vara en måltid för någon som svälter nästan varje dag.

Vi måste sluta dömma, kritisera och vara egoistisk. Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något. Kom ihåg det! Jag önskar bara att alla kunde få må bra, att svält, droger, hemlösa, att allt sånt aldrig fanns. Någonstans började deras liv på denna jord, låt dom få leva för något, låt dom få känna sig speciell och behövd för en dag, låt dom få känna sig mänsklig en dag.

Karma
What u give
Is what u get

För en dag bara ...

Pay it forward!